עיצוב אתרים באינטרנט

עיצוב אתרים - זה לא רק עיצוב, זה עיצוב לקידום

כל מה שרציתם לדעת ועוד על עיצוב אתרים. כולנו מבינים את החשיבות הרבה של עיצוב אתר. אתר מעוצב הוא אתר שכייף לגלוש בו, נוח לשהות בו זמן רב ובגדול, אתרים שהושקע בהם זמן, מחשבה וכן גם כסף בתהליך העיצוב מעלים את זמן הגלישה בהם ומחזקים את המותג בפני הגולשים

 אם עד לפני מספר שנים, בעל עסק או אדם שהיה מעוניין לבנות אתר אינטרנט היה משקיע בנפרד בתהליך הבניה ובנפרד בתהליך העיצוב, היום שני התהליכים הללו קצת התערבבו אחד עם השני, כאשר חלק מאוד גדול מבוני האתרים גם מעצבים את האתרים שהם בונים. חשוב להבין שעיצוב אתרים משפיע באופן ישיר גם בשלבים המאוחרים יותר של הקידום האורגני ולכן חשוב להתייחס למגוון האלמנטים אותם גוגל מציגה ולהקפיד לעצב את האתר על פיהם כי לבנות ולעצב אתר בלי לקדם אותו, זה משהו שלא ממש נהוג לעשות בעולם שלנו.

 מה זה עיצוב אתרים, מה הקשר בין עיצוב אתרים לקידום אורגני ואיך מעצבים את האתר בצורה מושלמת במטרה לקבל חווית משתמש טובה? על כך ועוד בפוסט הבא.

 

עיצוב אתרים - מאיפה הכל התחיל ולאן זה ממשיך?

אפשר להקביל תהליך של עיצוב אתרים לעיצוב בית או דירה. מצד אחד אנחנו רוצים להיכנס לבית מעוצב, ייחודי בדיוק באוירה שאנחנו חולמים עליה ולכן אנחנו משקיעים בחומרים, באביזרים המשלימים, בריהוט ובתאורה. מצד שני אנחנו גם רוצים שהבית שלנו יהיה פרקטי ויתן מענה מלא לצרכים שלנו וזו הסיבה שכל אדם שמעצב את הבית שלו, קודם כל מתכנן אותו כמו שצריך וחושב על כל הצרכים שצריכים לקבל מענה. זו גם הסיבה שאנחנו מעצבים את האתר שלנו בהתאם לקהל היעד שלנו ובהתאם לאלמנטים שונים כמו מאפייני צריכה, סוג השירותים והמוצרים שאנו מציעים ללקוחות שלנו דרך האתר ועוד.

 

עיצוב אתרים בבסיס שלו בא לידי ביטוי במגוון של סגנונות עיצוביים המעניקים לכל דף את המבנה שלו. צבעים, גודל הפונט, ריווחים - Padding ו-Margin, כותרות ועוד. כמו שתיארנו בתחילת הפוסט, בעבר הייתה הפרדה מוחלטת בין תהליך של בניית האתר לבין תהליך העיצוב שלו. אמנם גם היום יש כאלה שדוגלים בשיטה הזו כלומר הם קודם כל מעצבים את האתר בתוכנה גרפית כלשהיא ואז בונים את הקוד, אבל זה משהו שהולך ונעלם כי זה פשוט הופך את תהליך בניית האתר לסופר יקר.

 

עיצוב אתרים - זה הרבה פחות מסובך ממה שאתם חושבים

כמו בכל תחום, ככל שהזמן עובר, אנו עדים לשינויים טכנולוגיים ושיפורים המאפשרים לנו לייעל תהליכים ולהפוך אותם לקצרים ופשוטים יותר.

 

למעשה, היום גם אנשים שאין להם רקע או ידע בתכנות או עיצוב גרפי יכולים להקים ולעצב אתרים מדהימים. רוב תהליך עיצוב אתרים מבוסס על תבניות ותוספים הנמצאים בתוך מערכת בניית האתר. יש אינספור תבניות, חלקן כלליות וחלק מתאימות למגוון של קטגוריות כמו למשל אתרי תוכן, אתרי בלוג, אתרי איקומרס וחנויות, אתרי תדמית וכדומה. לרוב אנו יכולים לשלוט במאפיינים והקריטריונים של התבניות עצמן ולשנות כל מיני דברים בפנים.

 

על Page Builder שמעתם?

ברגע שאנחנו רוצים לעצב את עמודי האתר באופן זהה, תבניות האתר בהחלט יכולות להספיק. זה טוב לאתרים בסיסיים ופשוטים יחסית. יחד עם זאת, כשהאתר שאנו מעצבים הופך מורכב יותר, כלומר אנו רוצים לשלב אלמנטים נוספים חוץ מתמונות ומלל כמו למשל תבליטים, לשוניות, מוזיקה וכדומה, נצטרך לשלב הרחבות. הבעיה היא שאותן הרחבות פעמים רבות יוצרות סוג של בלאגן בתוך האתר ולא מסתנכרנות זו עם זה כי יש תוספים שלא יודעים לעבוד אחד עם השני.

 

זה בדיוק המקום של Page Builders. אנו יכולים לגרור אותם ישירות לתוך העמוד ולקבוע איפה בדיוק הם ימוקמו. אחד מה- Page Builders הפופולאריים נקרא אלמנטור והוא מושלם לתהליך של עיצוב אתרים, בעיקר בעברית.

 

טיפים בעיצוב אתרים שאתם חייבים להכיר

• עיצוב אתרים תואם צרכים - כמו שכבר אמרנו, אנחנו רוצים לעצב את האתר שלנו תוך התייחסות מלאה לצרכים של הגולשים שלנו. למעשה, האלגוריתם החכם של גוגל יודע לשים לב כיצד מאפייני האתר מפוזרים בו והאם הם נוחים לגולש בזמן הגלישה. גוגל מתייחס לגודל ולמרווח בין האלמנטים השונים ושם דגש על אתרים רספונסיבים. אותם אתרים שמתאימים לכל מסך בכל כלי טכנולוגי - מחשב נייח, נייד, סמרטפון או טאבלט, זה לא משנה. כמובן שלתוכן יש חשיבות מכרעת בכל העניין משום שהאלגוריתם של גוגל יודע לזהות האם התוכן רלוונטי לגולש וגם את התגובה שלהם. לכן, חשוב לשים לב שלא לשלב יותר מדי אלמנטים עיצוביים על חשבון הטקסט כדי לא לפגוע בתהליכי הקידום בשלב מאוחר יותר.

• עיצוב יעיל לסמרטפונים במטרה לשמור על דירוגים גבוהים לאתר - כמו שכבר ציינו בסעיף הקודם, לאתרים רספונסיבים יש עדיפות גבוהה מאוד. אם חושבים רגע על איך הגולש עושה שימוש בסמרטפון שלו מבינים כי המסך הוא לרוב צר מאוד ומוחזק בצורה אנכית ולכן כל הפריטים המרכזיים של האתר חייבים להיות בחלק העליון של העמוד. מבחינת התפריטים, עדיף לשלב כפתור ייעודי בחלק העליון של העמוד. חשוב שלא להסתיר טקסטים באופן שבו הגולש לא יכול להגיע אליו.

• עיצוב אתרים - מה לגבי חווית משתמש?שניים דברים סופר קריטיים בתהליך של עיצוב אתרים ובניית אתרים הם חווית המשתמש - UX וממשק המשתמש - UI. מה שעוזר ליתור חוויה וממשק משתמש טובים זה מערכת גמישה שמאפשרת לשנות את המבנה של האתר בצורה קלה ונוחה. ככל שקל, נוח ופשוט להתמצא באתר כך חווית המשתמש עולה. בנוסף, חשוב שהתוכן יהיה קל ונגיש, שהפונטים והשפה העיצובית שאנחנו בוחרים יתאימו לקהלי היעד שלנו ושבכלל תהיה חלוקה נכונה בתוך התפריטים

 

עיצוב אתרי אי קומרס

אחת הבעיות עם עיצוב של אתרי מסחר וחנויות דיגיטליות הוא הנושא של המלל. בעלי אתרים לא מקפידים על התוכן שבתוך המוצרים או הקטגוריות וזה סופר חשוב. כדאי לבצע לפני שמשלבים את התוכן מחקר מילות מפתח מעמיק ולשלב תכנים קצרים של בין 70-200 מילים בכל קטגוריה ובכל מוצר או שירות. בהיבט של התאמת החנות למובייל, חשוב לשלב את המלל מתחת למוצרים בגרסאות של דסק טופ ומובייל.

 

עיצוב אתרים - מיקרו קופי

מיקרו קופי זה בעצם ההתייחסות לכל טקסט שמסייע לגולש לבצע פעולות באתר ונחשב לסוג של כותרת משנה לכותרות גדולות.

 

עיצוב אתרים - מה לא לעשות?

עד עכשיו הסברנו מה כן לעשות. יחד עם זאת, יש לא מעט טעויות שאנשים שבונים ומעצבים לעצמם את האתר עושים פעם אחר פעם ובסופו של דבר זה פוגע בנראות ובחווית הגולש. למעשה, יש 4 סיבות עיקריות שמובילות לכך שהגולשים באתר שלנו יחליטו להישאר ולגלוש באתר שלנו במקום לעבור למתחרים.

 

1. השתמשו בויזואל חזק עם נוכחות כדי לתפוס את עיני הגולש. אל תבזבזו את המקום שלכם על תמונות משעממות. זה בדיוק המקום ליצור אפקט שהוא לא פחות מ- WOW.

2. צרו עניין. הגולש חייב להבין מיד תוך שניה אחת לאן הוא הגיע ומה אתם מציעים לו. זה בדיוק המקום לשלב בין התמונה הויזואלית שבחרתם לטקסט.

3. תשוקה - המטרה שלכם היא בעצם לגרום לגולש להביע עניין במוצר או בשירות שאתם מציעים לו. איך עושים את זה? על ידי שילוב בין הסעיף הראשון לסעיף השני. ניתן לדמיין לרגע רחוב עם המון חנויות שביניהן יש חנות עם ויטרינה מושקעת, מעוצבת וסופר ייחודית. כשאנחנו נתקלים בחנות הזו, אוטומטית זה יוצר גירוי ותשוקה משום שאנחנו רוצים לגלות עוד מה עומד מאחורי הויטרטינה הזו. אותו הדבר בעיצוב אתרים. תיכנסו לנעליים או יותר נכון לעיניים של הגולש ופשוט תחשבו מה הייתם רוצים לראות, מה היה מושך אתכם.

4. הנעה לפעולה - המטרה של כולנו היא להוביל את הגולש ליצירת קשר או לקניה. יש לא מעט אתרים ברשת שפשוט לא ברור מה אנחנו צריכים לעשות כדי לקבל את מה שהם מציעים. פשטות היא המפתח להצלחה להביא את הגולש להנעה לפעולה. חשוב מאוד שיהיה קשר בין הכפתורים היעודיים לבין המוצר או השירות.

 

רוצים לקבל מידע נוסף על עיצוב ובניית אתרים? המערכת שלנו תוכננה ונבנתה במטרה להפוך את תהליך העיצוב לקל, נגיש ופשוט גם בשבילכם בעלי האתר וגם עבור הגולשים שלכם. תוכלו ליצור איתנו קשר ונשמח לענות לכם על כל שאלה שבדרך. 

YeshBe - בניית אתרים בחינם

© כל הזכויות שמורות לחברת YeshBe - בניית אתרים בחינם באינטרנט