קידום בגוגל

טיפים שיעזרו לכם להגיע לדירוג גבוה בגוגל

בימינו לא מספיק לעשות קידום אך ורק על ידי תוכן איכותי ובניית קישורים, גוגל מבין זאת ומתחילים לפעול בצורה שתגרום למבקר של האתר להישאר ולרצות לחזור שוב. חשוב לדעת, שנכון להיום האלגוריתם של גוגל יש את היכולת המדהימה לחזות מה יעשה הגולש בכל ביקור לאתר. במאמר זה אנו נציג לכם רשימה של טכניקות קידום בגוגל שחושב ליישם.

 

קידום בגוגל 

שימוש בSearch Console-

בשנת 2018 יצאה גרסה חדשה של ה-search console שירות זה ניתן בחינם על ידי גוגל. השירות עזור לכם לנהל מעקב יסודי אחר האתר שלכם. כמו כן, מאפשר לכם לתחזק את הנוכחות האתר שלכם בתוצאות החיפוש המופיעים בגוגל. כמובן שגם מאפשר לכם לפתור את הבעיות שעולות בו.

עד היום הגישה של קידום בגוגל הייתה שאנו נעשה מחקר מילות מפתח שתאפשר לנו  לראות על אילו מילות מפתח אנחנו מדורגים בגוגל. רק לאחר מכן ניתן היה לבנות ולעדכן עמודים.

אך היום ישנה גישה חדשה מהפכנית הפוכה, בעזרת הsearch console-  גוגל עושה לנו אוטומטית את מחקר של מילות המפתח. כלי זה מסייע לנו באופן מדויק לדעת היכן הופענו עבור גולשים, כלומר תחת אילו ביטויים אתם מופיעים בגוגל.

למי מומלץ להשתמש בכלי זה? כדאי לכל אדם שיש לו אתר להשתמש בsearch console . כלי זה ייסע לכם לעקוב אחרי התנועה של האתר שלכם, לבצע אופטימיזציה של דירוג האתר במנועי החיפוש של גוגל וכמובן מאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות על שינויים שיש לבצע.

 

Search console 

מאפשר לכם לעשות אופטימיזציה בעמודים ובתוכן כגון:

· שיפור תוכן של העמודים המדורגים נמוך בתוצאות החיפוש של גוגל

· לבנות עמוד ייעודי אם מילת מפתח שהופיע רבות בתוצאות החיפוש.

· לשפר עמודים עם CTR  נמוך על מנת שייתן מענה של תגיות .

 

עדכון ושדרוג של תכנים ישנים

כאשר אנחנו רוצים להוסיף תוכן (עמודים חדשים) לאתר על סמך מילות מפתח חדשות שחשוב לנו לקדם חשוב לבדוק שאנחנו לא חוזרים על עצמנו. חושב לנסות ולא לייצור כפילות של תוכן ועמודים שמקשה לעקוב על העמוד בעל הביצועים הטובים ביותר. בנוסף, הרבה לא מעדכנים דפים ישנים פחות רלוונטיים ופחות מוצלחים במנועי החיפוש. יש חשיבות רבה לעדכן את הדפים אשר התוכן שלו כבר לא עדכני, למשל במאמרים מדעיים, טכנולוגים וכ"ו . חשוב להיות מעודכן ולתת תוכן עדכני ומדויק. תזכרו שאתם מעדנים תוכן של עמודים ישנים חשוב תמיד לכתוב את תאריך העדכון האחרון.

המלצות בהקשר לעדכונים:

· כאשר אתם מעדכנים תוכן, חשוב לבצע עדכון רציני ולא רק שינוי של משפט או מילה פה ושם. תתאמצו ותשנו לפחות 30 אחוז של הטקסט.

· עדיף רק להוסיף את תאריך העדכון האחרון ולא לשנות ולעדכן את התאריך של שחרור המאמר.

 

שימוש  Rankbrain

בשנת 2015, גוגל אישר את השימוש באלתוגורם זה, אשר מסייע לגוגל לסנן חיפושים של גולשים ובכך להשיג תוצאות חיפוש יותר מדויקים. השימוש הנכון והמושכל בראנקבריין חשוב מאוד לדירוגים. מה זה אומר בעצם? כיום לא מספיק רק לעשות שימוש במילות מפתח, יש לחשוב בדיוק מה הגולש רוצה למצוא. הגדילו ראש ותנו מקום וחשיבות גם לשאלות ותשובות.


קודם למובייל

 

כיום רוב המוחלט של הגולשים עושים זאת דרך מכשירי המובייל וכמובן שגוגל יודעים את זה. ובכן, האלגוריתם של גוגל תחילה יקרא את הגרסה של המובייל. כאשר יש בעיות טכניות או עיצוביות באתר הוא עדיין יהיה קריא, אך כשיש בעיות כאלו במובייל לא יהיה ניתן לקרוא את האתר. לכן,  כשאר מתכנים את הבעיה, חושב קודם כל להתייחס לתיקון למובייל.

 

מהירות עליית האתר

אתרים אשר לא עולים במהירות יכולים להרחיק את הגולשים ולמנוע מהם לחזור. מה גורם לאתר להיות יותר איטי? האתרים היום מפוצצים בסרטונים גדולים ותמונות, אפקטים למיניהם, הרבה תוכן ועוד.. לכן כאשר אתם מעלים תוכן, תוודאו להקטין את המשקל של תמונות, סרטונים וכדומה על מנת לשפר משמעותית את מהירות האתר.

 

 

שיפור של יחסי המרה CRO

תחום חשוב כאשר אנו רוצים לבדוק את היחס באחוזים בין מספר הגולשים באתר שלכם לבין כמות הגולשים שביצעו פעולות באתר שלכם. למה נתון זה חשוב? יחס ההמרה של האתר שלכם משקף את רמת היעילות של האתר. איך אפשר לשפר יחס המרה? תחילה מומלץ לכם לשפר את עמודי הנחיתה שלכם, למשל בדף יצירת קשר שלכם, רכישת מוצר ועוד. על הדפים האלו חשוב שיהיו קיצורי דרך שניתן לראות, אשר בולטים לעין. למשל, בכל פוסט יופיע קישור בתוך הפוסט לטופס אחר, דבר שיגדיל את יחסי המרות. תנסו גם לשלב את מבחני השמישות וכך תוכלו לעלות על בעיות המרה המתרחשות בגלל בעיות טכניים ולאו דווקא מחוסר של עניין של הגולשים.

 

לקשר לאתרים נוספים רלוונטיים

כל האינטרנט מורכבת כרשת ענקית של קשרים שלא נגמרים, לכן עניין של קישורים היוצאים מתוך תוכן האתר שלכם בעל חשיבות רבה. כאשר אתם מקשרים לאתרים נוספים, תנסו לעשות זאת בחוכמה, לבלוגים פופולריים, לאתר אמין בעל מוניטין ושם טוב, וכ"ו. קישורים למקורות טובים יגרמו לאתר שלכם אוטומטית גם להראות אמין.

 

לעודד שיתוף של תוכן האתר

כיום, שרוב העולם פעיל ברשתות החברתיות חשוב להבין שלשיתופים יש השפעה רבה וישירה על הדירוג של גוגל. כמובן שהשיתופים ברשתות החברתיות מגדילה את מספר השומעים על האתר שלכם ובכך גם מעצימה את מספר המבקרים באתר שלכם. לכן חשוב לשתף, לשתף ושוב לשתף בפייסבוק, טוויטר וואטסאפ ומיילים.


לבחון תוכן של מתחרים

קשה לדעת על מה לכתוב ומה יקדם אותנו במונעי החיפוש וישאיר את הגולשים להמשיך לבקר באתר שלנו.  על מנת לעזור לנו בנושא זה, פיתחו שני כלים Ahrefs  ו SEMRush-. כלים אלו עובדים כך שהם בודקים את כל העמודים המובילים המכילים את מילות המפתח שכתבנו. בנוסף הכלים מוצאים עוד נתונים כגון- אורך הטקסט, כמה אנשים קראו ועוד מילות מפתח מקובלות שנכתבו בהם.


חשיבות מדידת חווית משתמש

ישנם מספר דרכים שאפשר להשתמש בהם על מנת למדוד את חווית המשתמש.

1. גוגל Analytics - הדרך האפקטיבית ביותר לעקוב אחרי חווית המשתמש הוא דרך שימוש גוגל Analytics. שירות זה מאפשר לכם לאסוף נתונים סטטיסטיים על תנועות הגולשים שלכם.

2. בדיקה ידנית - ניתן לבצע בדיקה ידני דרך שימוש במבחני שמישות .

3. מפות חום - שימוש במפות חום מאפשר לכם לראות באילו אזורים המשתמשים לוחצים יותר לנגד אזורים בהם פחות נכנסים אשר יופיעו כאזורים קרים.

 

הגדרת יעדים ב- google Analytics

חשוב עוד בהתחלה להציב יעדים בgoogle Analytics  כדי לראות האם אתם עומדים במטרות שהצבתם ובשבילם הקמתם את האתר.  כמה גולשים מבקרים באתר שלכם, כמה זמן נשארים, מספר המבקרים בעמוד מסוים. חשוב תמיד להיות עם יד על הדופק ולעקוב אחרי היעדים האלו בכדי לראות האם אתם עומדים ביעדים שקבעתם עוד לפני שהקמתם את האתר. יעדים אלו חשובים גם בשביל קידום ממומן.

 

כתיבת תכנים מעמיקים

לא מספיק היום לכתוב רק תכנים טובים, אלא חשוב שהכתיבה תהיה טובה ומעמיקה. מה זאת אומרת כתיבת תוכן מעמיק? אנו מדברים על כתיבת תוכן שיסייע לקורא לדעת בדיוק מי ואתה ובמה האתר שלך עובד, אנו מדברים על תוכן שיתפוס את תשומת הלב של הקורא, שימנע מלצאת מהאתר שלכם לחפש מידע ממקור אחר. אנו מדברים על כתיבת תוכן שיהווה מענה לשאלות הנשאלות ביותר בתחום הנכתב. חשוב מאוד להקדיש זמן יקר בכתיבת תוכן שתסייע לאתר\עסק שלך להתקדם ולהישאר רלוונטי.

 

 העלאת סרטונים

תנסו לצלם סרטון, לא חייב להיות צלם מנוסה בשביל זה. בסרטון אתם יכולים להעביר מסרים, להסביר נושאים בתחומים שונים כעוד דרך לתפוס את תשומתם ליבם של המבקרים. תזכרו לעשות אותם קצרים ולעניין. תנסו אף להוסיף מלל ותכניסו לעמוד של הסרטון. את הסרטונים המוכנים תעלו ליוטיוב או לכל מקום אחר.

 

שיפור של תגיות מטא (כותרות)

מהי תגית מטא טובה? ניתן לראות שכאשר משלבים בין מילות המפתח לבין המסר השיווקי נוצרות תגיות מטא טובות. כאשר אתם מבצעים שינויים חשוב לשמר את ההיסטוריה של כל שינוי שאתם מבצעים. אז אם כך, כיצד לכתוב כותרת טובה? הנה כמה דוגמאות-

1. נושא כמילת המפתח העיקרית

2. לציין את הסוג כתיבה של התוכן, אם זה תוכן מידע, מדריך וכ"ו.

3. שילוב של רגש לכותרת- מטורף, מזעזע, מדהים וכ"ו.

 

עדכון E.A.T

E.A.T  מוכרים כראשי התיבות של מומחיות, סמכותיות ואמינות. על סמך שלושת דברים אלו גוגל מודדת את רמת  האיכות לתוצאות החיפוש, האם המקור אמין, כמה אנשים קוראים וכ"ו. כיצד אפשר לשפר את תוצאות ה E-A-T ? הוסיפו פרטים אישיים על העסק שלכם ו\או עליכם כדי לשדר אמינות. תשתדלו לתת קרדיט לאדם הכותב את התוכן, ניתן גם להוסיף קישורים לאותו הכותב ועוד. בנוסף, תנסו להוסיף עדויות של אנשים שביקרו באתר שלכם שנהנו מהשירות שלכם. כל הדברים שצוינו פה ועוד יכולים לתרום לרמת האמינות ואיכות של האתר שלכם.

גוגל מפות

היום דרך האינטרנט קל מאוד למצוא כל מיקום. גוגל מפות מאפשר לגולשים למצוא עסקים ומקומות.  כל מה שעליכם לעשות, אם יש לכם עסק פיזי ( לא מקוונת) הוא לעדכן את הפרטים על המיקום של העסק, סניפים ושעות פעילות. כך שכל אחד יכול להשיג אתכם וליהנות משירותכם.


דיללו את מספר עמודי הזבל

ברוב האתרים ניתן להבחין בהרבה דפים שכבר אינם רלוונטיים, הנחשבים לזבל שכבר אין בהם צורך שבפועל לא תורמים לאתר שלכם. ההפך, מזיקים לו, משום שדפי זבל שורפים לכם את תקציב הזחילה של גוגל בשביל האתר שלכם ומורידים לכם את רמת האמינות האיכות. מזה בעצם עמודי זבל? דבר זה יכול לבוא לידי ביטוי בדפים ריקים או עם מעט טקסט, דפים עם מידע שכבר לא אמין או נכון, עמודים ללא תוכן אלא רק תמונות.

 

סדר לוגי

חשוב לשמור על סדר לוגי בכל הקשור לתפריטים הפנימיים, שיהיו מובנים לקורא והגיוניים מבחינת מיקומם.

 

תקן  HTTPS

תקן HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) של גוגל הוא תקן נפוץ  לאבטחת מידע של מידע פרטי של הגולש העובר לאתר. תקן זה חשוב גם אם אינכם מעבירים מידע אישי, עצם התמיכה של האתר שלכם בתקן זה מדגיש לגוגל עד כמה שפרטיות ואבטחה של הפרט חשובה לכם. לפני מספר שנים גוגל קבעו שתקן זה יופעל כגורם דירוג בתוצאות החיפוש של גוגל. תקן זה מופעל כאשר יש לאתר שלכם תעודת SSL שמאפשרת אבטחה והצפנה לעמודי האתר שלכם. את תעודת ה SSL ניתן לקנות ברוב חברות האחסון.

 

 

הקטנת גודל של תמונות

כפי שכבר אמרנו, ישנם מספר גורמים שונים המשפיעים על מהירות עליית הדף. אחד מהם מושפע על גודל של תמונות. לכן, חשוב לעשות אופטימיזציה לתמונות על ידי הקטנה של גודל התמונות. השתדלנו להקפיד על גודל אידיאלי של עד kb 100 של כל תמונה ולא מעבר לכך. כיצד ניתן להקטין את התמונות? דרך אחת היא בעזרת תוכנה FotoSizer בעלת היכולת להקטין הרבה תמונות בו זמנית. דרך שנייה היא על ידי הסרת כל אלמנט לא חשוב מן התמונות. אם אתם מתקשים לעשות את זה ידנית,  ניתן להשתמש בשירותים שעושים את זה אוטומטית כגון – Image Optimizer .

 

שימוש נכון בקישורים פנימיים

שימוש בקישורים פנימיים מסייע לגולשים לעבור מעמוד לעמוד בקלות ומחזקים את הקשר בין דפי האתר. כל זאת משפר את חווית הגולש. כאשר אתם כותבים תוכן חשוב להכניס בתוכו קישורים פנימיים בצורה נכונה בכדי לכוון את הקורא לעמוד שאתם מעוניינים שיקרא. למשל בתפריט הראשי יהיו מספר קישוריים פנימיים המובילים לדפים חשובים בתוך האתר.

 

תפרגנו לאחרים

נכון קשה לפרגן לאחר, שחס וחלילה לא תראו חלשים בשום אופן או פחות טובים במקצוע שלכם. אך חשוב לדעת שבעולם הווירטואלי, אם תפרגן למישהו לרוב תזכה לאהדה ופרגון בחזרה. חשוב לשמור על דלתות פתוחות, לא תדעו מתי תצטרכו לעזרה.

 

הוסיפו מדיה

לא מספיק רק לעלות סרטונים, היום חשוב גם לעלות יותר תמונות בולטות בשביל להעשיר את האתר שלכם ולמשוך את הגולשים להמשיך לבקר באתר. כמובן שאת התמונות והסרטונים חשוב לא לעלות במסה גדולה שלא יגרמו לאתר שלכם להיות איטי. 

 

חשיבות של בדיקות

חשוב תמיד לערוך סקירה כללית של האתר, לדאוג שהכל עובד כמו שצריך. ישנם מספר תוכנות מעולות שעושים הזאת, אנחנו נציג פה את ה-Screaming Frog המאפשרת סקירה כללית בקלות. היא מתפקדת כזחלן הסורק את האתר שלכם ואוסף מידע חשוב לצורך ה  SEO.              

     מה התוכנה סורקת ?

1. מאתר עמודים לא שימושים, עמודי זבל.

2. מזהה את התמונות ואת גודלן.

3. מזהה תגי מטא, כותרות.

4. מזהה אם יש עמודים כפולים באתר.

5. סטטוס של כל דף ושל קישור חיצוני. בנוסף למה שנכתב לעיל, בתוכנה יודעת לסרוק ולשלוף עוד נושאים.


נוכחות בתוך רשתות חברתיות

דיברנו על החשיבות שיש לשיתוף תוכן האתר שלכם בכל מיני פלטפורמות של רשתות חברתיות. תנסו להפיץ את האתר שלכם לכמה שיותר אנשים על ידי שיתוף פוסטים ומודעות, שליחת תוכן לאנשים בתוך פייסבוק, שיתוף של קישורים, תמונות ועוד מתוך האתר שלכם. תזכרו תמיד לעדכן את הדף שלכם שיישאר רלוונטי.

 

YeshBe - בניית אתרים בחינם

© כל הזכויות שמורות לחברת YeshBe - בניית אתרים בחינם באינטרנט