מדריך קידום אתרים בגוגל

מדריך מקיף ומקצועי על קידום אתרים אורגני

כולנו מוצאים את עצמנו לא פעם ולא פעמיים מחפשים מידע בגוגל. למעשה, מנוע החיפוש הפך לאבא ואמא של כולנו כמעט בכל שאלה שעולה לנו

לעתים אנו מחפשים שירות כזה או אחר, לעתים מוצר שאנחנו רוצים לרכוש, לעתים זה מידע על חברה ספיציפית. איך שלא מסתכלים על זה, מאז שחברת גוגל הוקמה בשנת 1998 ועד היום, המטרה שלה הייתה לספק לגולשים את המידע המהימן והרלוונטי למה שהם מחפשים. לענות על השאלות.

 

בחרנו לכתוב עבורכם מדריך קידום אתרים מקיף שיספק לכם מידע מקצועי לגבי כל מה שכדאי וצריך לדעת על SEO - קידום אורגני

חשוב להבין שלמרות השינויים הלא מעטים שגוגל עושה ומשלבת אלמנטים שונים באלגוריתם שלה, עדיין הדברים הבסיסיים לא השתנו.

 

מדריך קידום אתרים - למי שווה להשקיע בקריאה?

1.  לכל מי שרוצה לקבל מידע רלוונטי על קידום אתרים אורגני.

2.  לכל מי שבונה לעצמו אתר ורוצה להבין איך זה עובד מבחינת תהליך הקידום.

3.  לכל מקדם אתרים שנמצא בתחילת דרכו.

מדריך קידום אתרים - הבסיס של הבסיס

כדי להתחיל לקדם אתר וזה לא משנה אם מדובר בחנות אי קומרס, אתר תדמית או באתר להשוואת מחיר, חייבים לבצע מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח הוא MUST בכל תהליך של קידום אורגני או קידום ממומן. מטרתו של המחקר היא לתת לנו את המידע לגבי מה קהל היעד שלנו מחפש, כמה הוא מחפש את זה, מתי ובאיזו צורה. המחקר גם עוזר לנו להבין את ביטויי ומילות המפתח הרלוונטיים למתחרים שלנו. מחקר מילות מפתח לוקח בחשבון גם את כל הנושא של התקציב ואת רמת התחרות שנדע במה אנחנו באמת משקיעים ובמה פחות או בכלל לא.

 

השקעה בתוכן איכותי בעל ערך מוסף לגולש

כשאנחנו משקיעים בקידום, בעיקר בקידום אורגני, אנחנו חייבים להשקיע גם בתוכן איכותי. תוכן איכותי משלב בתוכו פוסטים מעניינים, מדריכים מקצועיים, סרטונים ותמונות. זו הסיבה שאנחנו רואים כל כך הרבה תנועה בין אתרים על ידי קישורים חיצוניים לצד קטגוריה של בלוג או מאמרים.

 

גוגל אוהב אתרים עם תשתית טובה

בנוסף למחקר מילות מפתח והשקעה בתוכן איכותי באתר שלנו, האתר חייב להיות מקצועי ומבוסס על תשתית טובה. מה זה אומר תשתית טובה?

1. אחסון איכותי שיאפשר לאתר להיטען בצורה מהירה.

2. מערכת ניהול איכותית המאפשרת לנו לבצע עריכה מתי ואיך שאנחנו רוצים.

3. הפניות.

4. ועוד

מדריך קידום אתרים - מה עם קישורים?

כמעט אין מאמר או פוסט ברשת שידבר על קידום אתרים ולא יכניס בתוכו את כל הנושא של קישורים. קישורים חיצוניים המקשרים לאתר שלנו הם אחד האלמנטים הכי חזקים והכי משמעותיים בתהליך של קידום אורגני. גוגל רואה בקישור חיצוני המלצה, כלומר ככל שיש יותר קישורים חיצוניים שמקשרים לאתר שלי, ככה יותר אנשים ממליצים עליו. השאלה היא איך אני יודע כמה אני צריך לקשר או יותר נכון כמה קישורים אני צריך? התשובה לשאלה זו היא מעט מורכבת וזה מאוד תלוי ברמת התחרות של האתר.

כלומר, באתרים עם תחרות מאוד גדולה, חייבים לייצר מסה של קישורים חיצוניים. איך מייצרים קישורים? בדרך כלל דרך שיתופי פעולה עם מקדמים או בעלים של אתרים. יש קישורים בחינם בתמורה למאמרים ויש קישורים בתשלום.

 

מדריך קידום אתרים - מה לגבי אופטימיזציה של האתר?

הכוונה באופטימיזציה היא שאנו עושים כל הזמן פעולות המסייעות לשפר את העמודים של האתר בהתאם להנחיות ולקריטריונים של גוגל. אופטימיזציה טובה כוללת המון קריטריונים כמו למשל להגדיר בכל עמודי האתר את הכותרות והתיאורים בצורה נכונה, לשפר את המהירות של האתר, לבדוק שהאתר עומד בכל הקריטריונים הטכניים, להגביר את ה-CTR של האתר, לבנות את הקטגוריות בצורה נכונה והיררכית, קוד נכון, התאמה למובייל, מיתוג של האתר ועוד.

 

פעולות בסיסיות שכל בעל אתר חייב לדעת על קידום אתרים

הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא לשנות את הכותרות ואת התיאורים של הביטויים שהייתם רוצים לקדם אותם בגוגל, תחת אותו ביטוי שמצאתם. נניח שאנחנו רוצים לקדם את הביטוי עורך דין בתל אביב. הביטוי עצמו חייב להופיע גם בכותרות וגם בתיאור עצמו. באופן כזה אנחנו בעצם מאפשרים לגולש להבין שהוא באמת הגיע למקום רלוונטי שמספק לו מידע רלוונטי בהתאם למה שהוא חיפש.

 

הדבר השני שהוא סופר קריטי בתהליך קידום אתר וזה כבר משהו שהזכרנו אותו מקודם הוא כל הנושא של התוכן. הציפייה של גוגל היא שכל אתר וזה לא משנה אם מדובר באתר של מנעולן, אתר חדשות או חנות המוכרת ציוד לספורט יקיף כמה שיותר את הנושא מכמה שיותר זוויות. תוכן מקורי, תוכן עדכני, תוכן רלוונטי - זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים שאנחנו מדברים על קידום אתרים. מאוד חשוב להשקיע בתוכן הרלוונטי לנושא או לתחום שלכם. כלומר אם אתם עוסקים בעיצוב מטבחים, הגולש ירצה לראות תמונות, סרטונים, חומרי גלם ומחירים אך אם אתם מספקים מידע מקצועי על תחום הרפואה וגולש מחפש מידע על בעיה אורטופדית למשל, הוא ירצה לקבל כמה שיותר מידע המגובה באמצעות ידע של מומחים, נתונים, סטטיסטיקות, דרכי טיפול וכדומה. כלומר אני ארצה תמיד לשלב את המידע הרלוונטי לתחום שלי תוך בדיקה של מה כבר קיים ומה אני צריך להוסיף.

 

אתר מהיר - כבר אמרנו?

שימו את עצמכם תמיד בנעליהם של הגולשים שלכם. אם אתם מגיעים לאתר, זאת לאחר שעשיתם חיפוש כזה או אחר והעמודים שאתם גולשים בהם לא נטענים מהר, כנראה שדי מהר תנטשו את האתר הזה ותעברו לאתר אחר. לגולשים אין סבלנות לחכות שאתרים יטענו לא במחשב, לא בטאבלט ובטח שלא בסמרטפון. כדי להיות מקודמים בגוגל, אתם חייבים לדאוג שהאתר שלכם מהיר. איך לעשות את זה?

 

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לדאוג שהתמונות שנמצאות באתר שלכם יהיו קטנות. לא קטנות ויזואלית, אלא קטנות מבחינת הגודל שלהם. הדבר השני שיכול לתרום למהירות האתר הוא כל הנושא של האחסון. האתר יושב באחסון כלשהוא בחברת אחסון כלשהיא. עליכם לבדוק כמה חברת האחסון שלכם קרובה לקהל היעד שלכם? אם האתר מאוחסן בישראל וקהל היעד כאן, אז הכל טוב אבל אם הקהל יעד שלכם כאן בישראל, והשרת יושב בחול, לאתר ייקח יותר זמן להיטען.

הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות כדי שדפי הטעינה יטענו מהר יותר הוא להשתמש בפלטפורמות אופטימליות לבניית אתרים.

לסיכום, כל הנושא של קידום אתרים הוא תחום מאוד דינמי, מאוד מגוון, יש בו הרבה מאוד תתי נושאים שאנחנו חייבים להיות בקיעים בהם. לשאלה האם עדיף לקדם את האתר שלנו בעצמנו או להיעזר במקדם חיצוני או חברת קידום חיצונית שזה בעצם מה שהיא עושה התשובה מאוד תלויה בכמות הזמן שיש לכם, ברמת התחרות שהאתר שלכם צריך להתמודד איתה, בידע שיש לכם וביכולת ללמוד את התחום לעומק ולבצע את השינויים הנדרשים על פי גוגל אחת לכמה חודשים.

 

YeshBe - בניית אתרים בחינם

© כל הזכויות שמורות לחברת YeshBe - בניית אתרים בחינם באינטרנט