מומחה קידום אתרים

בחירת מומחה לצורך קידום אתרים מספר טיפים מעולים

במאמר זה נעסוק בשאלה איך בוחרים מומחה, אדם מקצועי שעוסק בקידום אתרים. איך נדע האם העבודה שלו טובה או שהוא פשוט יודע למכור את עצמו טוב. נכון שאף פעם לא נהיה בטוחים במאה אחוז שאותו האדם יצליח לעשות קסמים לאתר שלנו ויעשה קידום מעולה. אך חשוב לבחור באדם אשר יודע שגוגל לא תמיד נותן את כל התשובות כיצד לקדם אתרים, אדם אשר ידע לעבוד לא רק לפי הקווים המנחים הכללים, אלא יחשוב מחוץ לקופסא ותמיד יחשוב צד אחד קדימה.

כאשר אתם בוחרים באדם לצורך קידום האתר שלכם, בדקו אתרים אחרים שעבד עליהם ואם אפשר אף לדבר עם אנשים השוכרים את השירות שלו. התעניינו ותשמעו חוות דעת בכדי לסייע לכם להגיע להחלטה.

כמובן שגם לא קל לקדם כאשר גוגל מבצעים כל הזמן עדכונים ושינויים באלגוריתם, לכן צריך לבחור באדם שער לכך שהעבודה זקוקה ליחס מיוחד, תשומת לב לפרטים הקטנים ולהיות ערני לשינויים אפשריים ולעדכן בהתאם להם.

אז אם כך, כיצד נבחר מומחה קידום אתרים?

נציג כאן מספר נקודות שכדי לכם לשים לב עליהם בתקווה שיסעו לכם לבחור מומחה בקידום אתרים :

 

האם יש לו ניסיון בתחום

כשאנחנו בוחרים מומחה לקידום אתרים, תמיד טוב להסתכל כמה ניסיון יש לו, האם הוא מתעסק בתחום הרבה שנים, האם הוא חי ונושם את המקצוע? האם הוא אדם רציני שמוכן להשקיע את כל כולו במקצוע? האם הוא עבר הכשרה, קורסים, האם יש לו תארים בתחום? נכון שתמיד יש את היוצא דופן, מכירים את האנשים שאין להם ניסיון רב בתחום אך יש להם יכולות מדהימות? קוראים להם "הסוס השחור" ואכן ניתן למצוא אותם בתחום קידום האתרים. אך בכל זאת, לפעמים עדיף לא להסתכן, אלא לקחת אדם לעבודה בעל ותק וניסיון במקצוע.

אחרי שבחרתם במומחה לקידום אתרים, תנסו לברר עד כמה הוא מעורב בתחום, עד כמה הוא נוכח בקהילת המקדמים, כך למשל:

1. בדקו האם הוא פעיל בלינקדאין

2. האם הוא נמצא בקבוצות בפייסבוק

3. האם הוא בעל בלוג פעיל, האם הוא גם פעיל בבלוגים של מקדמים אחרים?

 

 

 לשמוע חוות דעת והמלצות

כאשר אתם בוחרים איש מקצוע מקצועי,  שמומחה בקידום אתרים חשוב קודם כל להתרשם מאותו הפרט. האם אנחנו משדרים על אותה הגל? האם הוא\ היא מבינים את הקונספט של האתר שלי? האם הם מבינים את המטרות של האתר שלי ולאן אני רוצה להתקדם? אם הצלחתם לענות על השאלות הללו, תבקשו לשמוע חוות דעת והמלצות מלקוחות קודמים. אם זהו אדם מקצועי, בעל ניסיון רב לרוב הוא יציג את תיק העבודות  שלו בדף הבית של האתר שלו. התעניינו, צרו קשר ותעשו עבודת בית.

במקרה שאתם מחליטים לעבוד עם אדם שלא נחשב כמומחה לקידום אתרים, ללא ניסיון רב קודם, קחו בחשבון שבכל זאת עדיף לקחת אדם אשר שיש לו הסכמה, או ניסיון בחברת עבודה. שלא תשקיעו כספיים אצל אדם הטוען שהוא מומחה, אך בפועל אין לו מושג.

 

קחו בחשבון שעסקת חבילה לא תמיד משתלמת

כיום בשוק הרבה חברות קידום מציעות ללקוחות פוטנציאלים כל מיני עסקות חבילה המכילות קידום אורגני, קידום ממומן וקידום ברשתות החברתיות השונות . כמובן שתמיד טוב לקבל כמה שיותר חשיפה בכל תחום אפשרי, אבל שזה מגיע לקידום, צריך לקחת בחשבון מהן הדרישות של גוגל, כי בסופו של דבר גוגל זה שמדרג את האתר שלכם. האם האתר שלכם איכותי ומקצועי, העומד בקריטריונים של גוגל? ככל שהאתר שלכם מדורג גבוה יותר בעיני גוגל, כך האתר שלכם יופיע במיקום גבוה יותר במנועי החיפוש.

ובכן, בחרו באדם או בחברה לקידום אתרים אשר יודע בדיוק מה נדרש, שלא יגנוב לכם כספיים סתם.

 

  • בדקו לעומק את הצעת המחיר

בתחום קידום אתרים הצעות המחיר הן מגוונות ולכן אנו ממליצים לכם לעשות בדק בית, לפני שאתם מאשרים הצעת מחיר, השתדלו לעשות מאמץ ולבדוק עם עוד מקדמים מהם טווח המחירים שהם לוקחים על אותה העבודה. אל תגידו ישר כן להצעת המחיר הראשון שמציעים לכם.

כמו כן, תזהרו מאנשים שישר נותנים לכם הצעת מחיר מבלי לבדוק לפני כן את האתר. אנשים אלו לא מראים מקצועיות ורצינות, ובטח שלא חושבים לתת לכם הצעת מחיר שמתאימה לאותה העבודה. ברוב המקרים שהמקדם זורק לכם הצעת מחיר עוד לפני שהוא בודק את העבודה לעומק, הוא מנסה לקחת ממכם יותר מידי כסף. לנגד זאת, אם מקדם נותן לכם הצעת מחיר נמוכה מאוד, יכול להיות שזה מראה על זלזול, ואינו מתכוון להשקיע כמו שצריך באתר שלכם.


הקפידו להסתכל טוב על החוזה

קחו בחשבון שדברים לא יתרוממו מיד, קידום לוקח זמן וכסף. אם זה נעשה טוב אז יראו תוצאות תוך מספר חודשים עד לשנה. כמובן שיש קשר בין מהירות התוצאות של הקידום בהתאם לסוג האתר, סוג הקידום וכמה אתרים מתחרים יש לאותו אתר באותו תחום. אם מקדם מבטיח לכם את כל העולם, קחו במחשבון שיכול להיות שאותו האדם מגזים ואינו אמיתי אתכם לגבי תוצאות.

תתייחסו להבטחות לא מציאותיות, למשל:

- המקדם אינו עובד לפי חוק, עובד בשיטות אסורות ומסוכנות. נכון שיכול להיות שתראו תוצאות מהר, אך במקרה שהמקדם עובד שחור, אתם יכולים למצוא את האתר שלכם מהר מאוד חסום וגוגל פשוט יכול לפסול את האתר שלכם. היזהרו!

- המקדם לא עונה לכם לשאלות, לא מדבר לעניין, מושך אתכם בדיבורים אך גם לאחר זמן רב אין תוצאות. שימו לב שהוא לא "מחרטט" אתכם.

תשתדלו לעשות שיעורי בית לפני שאתם חותמים על חוזה, קראו טוב כל סעיף ותוודאו שלא לוקחים לכם כסף סתם.

 

קחו בחשבון שאתם צריכים להיות מעורבים

 

 

כאשר אתם בוחרים במקדם אתרים מקצועי וטוב, נכון שהם יעשה את רוב העבודה בכדי להגיע לתוצאות הרצויות ( בכל זאת, אתם משלמים כסף על השירות) אך קחו בחשבון שעל מת להגיע לתוצאות אופטימליות בתהליך של קידום אורגני גם לכם יש תפקיד חשוב בעניין.                                                                                אז כיצד אתם יכולים לסייע לתהליך הקידום להיות  יותר יעיל? הנה כמה דגשים-

1. בחרו מילות מפתח עליהן אתם רוצים לשים דגש, תבדקו מה אנשים הכי הרבה מחפשים בתחום שלכם, ועל זה המשיכו לעבוד.

2. בדקו בקפידה את התכנים לפני שהם עולים לאתר שלכם. וודאו שהם עונים לציפיות שלכם, שהם מתאימים לאתר שלכם וכמובן שהם איכותיים.

3. התעניינו בכל התהליך ותהיו מעורבבים. תהיו שקופים עם המקדם בקשר לציפיות שלכם, מה עובד לכם ומה פחות. בכל זאת, האתר הוא שלכם ומציג אתכם, במקרה של עסק, האתר הוא הפנים של העסק שלכם. אל תתפשרו, אם משהו לא מתאים לכם דברו עם המקדם ותשנו. תרצו להוסיף תכנים חשובים? תמונות? מאמרים? דברו על כך.

 

בדקו שישנה שקיפות בחוזה, קבלת דוח פעולות חודשית ושאתם מקבלים את העובדה שאתם משלמים עליה.

למה אנו מתכוננים כאשר אנחנו אומרים שחשוב שתהיה תנאי לשקיפות גבוהה בחוזה לפני שאתם חותמים? הכוונה היא שכל חודש המקדם ירשום בפירוט על כל העבודות שעשה באותו חודש. שלא תשלמו על עבודה שלא נעשתה.  מקדם מקצועי לא יחשוב פעמיים להראות לכם את העבודה שהשקיע על האתר שלכם. זכרו, לא מספיק שיראה לכם תמונות מסך של תוצאות העבודה שביצע, למשל מספר הגולשים הגדל שנכנסים לאתר שלכם או איך שהאתר שלכם עלה במיקום. אלא אתם צריכים לדרוש לראות פירוט של הפעולות שנעשו על מנת להגיע לתוצאות שהוזכרו. זכותכם המלאה לדעת על מה אתם משלמים, לראות בדיוק מה נעשה.

מה חשוב לבקש לראות בפירוט הדו"ח:

-  העלאת תוכן חדש: בדקו האם המקדם מעלה תכנים חדשים, מאמרים, הוספת מוצרים ועוד. כמובן שיש צורך אישור שלכם לפני העלאתם ( אם ככה הוסכם לפני כן). העלאת תכנים חדשים כל חודש היא לא בכל הסכם עבודה, והיא מאוד אינדיבידואלית ללקוח וקשורה להסכם העבודה שנקבעה מראש.

-  הוספת קישורים:  בדקו אילו קישורים המקדם העלאה, מאילו אתרים הם הגיעו ולאן הם מופנים. חושב לראות שהקישורים נעשים בצורה טובה ומקצועית. האם הקישורים נעשו בחוכמה, לאתרים אמינים בעל שם טוב? האם הם מקשרים לבלוגים מוכרים ופופולריים? הוספת קישורים שמובילים למקורות ואתרים טובים ישפיעו לטובה על האתר שלכם, ומיד יגרמו לאתר שלכם גם להראות אמין ואיכותי.

-  שינויים באתר: בדקו האם המקדם מבצע לאתר שלכם אופטימיזציה אשר באופן טבעי משפיע והכרחית לכל תהליך קידום האתר. בנוסף למה שנכתב לעיל, העלאת תוכן חדש והוספת קישורים, חושב לבדוק שהמקדם אכן מתחזק את האתר. האם הוא עובד על מנת  לשפר את התוכן של העמודים אשר המדורגים נמוך בתוצאות החיפוש של גוגל? האם הוא בודק עוד אפשרויות של מילות מפתח שיובילו להעלאת האתר בתוצאות החיפוש? וודאו שהוא תמיד בודק ומעדכן לפי הצורך.

 

לסיכום, אל תתפשרו על בחירת מומחה לקידום אתרים, תשקיעו זמן  בעבודת חקר, בדקו עם מספר מקדמים, בדקו המלצות ובדקו היטב את החוזה לפני שחותמים.

 

YeshBe - בניית אתרים בחינם

© כל הזכויות שמורות לחברת YeshBe - בניית אתרים בחינם באינטרנט