מדריך התאמת אתרים לסלולר וקידום אתרי מובייל

למה אתם מחכים צרו אתר למובייל עוד היום

כידוע לכל, גוגל כל הזמן מעדכנת את האלגוריתם שלה, מוסיפה שינויים כאלה ואחרים וכןגם הופכת את החיים של כולנו לקצת יותר קשים ומאתגרים בכל מה שקשור לקידום אתרים. בשנת 2015 גוגל הכריזה על אחד השינויים המהפכניים בעולם הקידום: אתרים המותאמים למובייל יקבלו עדיפות על פני אתרים שלא. לא סתם גוגל יצאה בהכרזה הזו, שכן אם חושבים על זה לעומק כולנו עם הסמרטפון שלנו בכל רגע נתון, עושים בו עשרות פעולות ביום ולכן מן הראוי שהמידע שאנחנו מקבלים דרך המובייל יהיה רלוונטי ותר מתמיד.

 

העדכון הוגדר כ- ”Mobilegeddonוזה בנוסף לעדכונים רבים אחרים שגוגל עשתה כמו פינגווין ופנדה למשל. הרעיון היה לשים דגש על נתח אדיר של גולשים שמבצע את החיפושים שלו איך לא אלא דרך המובייל. אם עד עכשיו התייחסנו לאלמנטים רבים בתהליך הקידום כמו רשתות חברתיות, החלפות קישורים, תוכן איכותי, כותרות, סרטונים אז עכשיו קידום למובייל הוא בעצם אחד הקריטריונים הכי חשובים בתהליך הקידום.

 

קצת על מובייל פירסט

אמנם גוגל עדיין בודקים את כל הנושא הזה של התאמה למובייל בהדרגה, יום אחד, זה יקרה במהירות וכל האתרים ייבדקו לפי הקריטריון הזה. אם עדיין לא עדכנתם את האתר שלכם כדי שיותאם למובייל, זה הזמן לעשות את זה. הסיבה לכך שגוגל שמה על זה דגש מאוד חזק היא משום שכל העולם עובר לעשות שימוש במובייל. המובייל עקף את הדסק טופ כמעט בכל התחומים, בעיקר בעולם המערבי. גוגל מדרג את האתרים לפי גרסת המובייל ולכן אם אתם עוסקים בקידום אתרים או עושים כל מיני פעולות במטרה לקדם את האתר שלכם, אתם חייבים להתאים את האתר שלכם למובייל.

 

איך אני הופך את האתר שלי למותאם מובייל?

יש כמה דרכים עיקריות להנגיש את האתר שלכם למובייל. הדרך הראשונה ואולי הטובה ביותר היא פשוט מראש לבנות אתר רספונסיבי כלומר אתר שמתאים לכל סוגי המסכים. כמובן שזה אפשרי רק אם אין לכם אתר. דרך נוספת לעשות את זה נקראית Dynamic Serving. כלומר גולש ממחשב רגיל רואה אתר מסוים אבל גולש ממכשיר סמרטפון רואה אתר לגמרי אחר למרות שכתובת ה- URL היא אותה כתובת בדיוק, אחד לאחד. הדרך השלישית היא לפרסם את אותו אתר אבל בשתי כתובות URL.

 

קידום במובייל דרך אתר רספונסיבי

כאמור זו השיטה הטובה ביותר. מדובר באתר עם קוד סופר גמיש שיודע להשתלב בכל מסך. היתרון הבולט ביותר הוא בכך שכתובת ה- URL נשארות זהות. בנוסף, כשאנחנו בוחרים בהקמה של אתר רספונסיבי אנחנו נהנים מהקמה קלה מבלי שיש צורך להטמיע תגיות או קודים, הסריקה נעשית בצורה אחידה דרך כתובת אחת והתוכן לא משופכל. בנוסף, קל מאוד לבנות, לתפעל ולתחזק אתר כזה דרך תבניות וורדפרס ומערכות קוד פתוח.

 

קידום במובייל דרך Dynamic Serving

בדרך זו, אנו מנגישים לכל גולש את האתר שמתאים לו על פי סוג הדפדפן שהוא גולש ממנו. זה נקרא Vary HTTP Header. גם כאן הכתובות של העמודים נשארות זהו, אבל ההבדל בין Dynamic Serving לאתר רספונסיבי לגולש מוצגים HTML ו-CSS  אחרים. כך בעצם האתר שלנו יכול להיראות לגמרי שונה בשתי הגרסאות.

 

העדכון בבוט של גוגל חשוב כדי שגוגל תדע לזהות את הגרסה הנכונה בהתאם לגלישה עצמה. בשונה מאתר רספונסיבי, קשה ולא פשוט לתחזק Dynamic Serving. בפועל זה מוביל להרבה טעויות וכדי שנוכל למקסם את חווית המשתמש, אנחנו חייבים לבצע עדכונים. במידה והאתר שלכם נמצא בבנייה בדרך לאתר רספונסיבי ובינתיים אתם מחפשים פתרון זמני, Dynamic Serving כן יכול לעבוד לטווח הקצר.

 

קידום למובייל דרך אתר מותאם לנייד

כאן מדובר באתר שהוא לגמרי עצמאי ולא קשור לאתר הראשי. בדרך כלל נראה את האתר בוריאציות שונות כמו למשל המילה mobile מופיעה לפני הדומיין, המילה mobile מופיעה אחרי הדומיין או האות  m לפני הדומיין. לפעמים נראה את זה ככתובת דומיין עצמאית לגמרי. כשמדובר באתר עצמאי זה בעצם מהווה יתרון בהיבט של שליטה על חווית המשתמש והעיצוב במובייל עצמו. כדאי לבחור באופציה הזו כאשר מדובר באתרים שהם מאוד ותיקים, יש בהם המון עמודים ואז מאוד יקר ולא משתלם בהיבט הכלכלי להפוך אותם למותאים למובייל. סיבה נוספת שבגלל כדאי להקים אתר עצמאי היא כאשר חווית המשתמש שונה לגמרי בין האתר הרגיל לאתר המובייל וצריך למצוא פתרונות מתאימים לכל גרסה בנפרד.

 

אנשים רבים מתבלבלים בין גרסת מובייל לבין אפליקציה וחשוב להבין שאפליקציה איננה מהווה תחליף לאתר מובייל אלא משהו שהוא בנוסף.

 

יש שני חסרונות עיקריים באתר מובייל נפרד

1. אנחנו צריכים לדאוג לתחזוקה של שני אתרים

2. זה יכול לפגוע בתהליך הקידום האורגני של האתר הראשי במצבים בהם הטמעת תגיות לא נעשית כמו שצריך.

 

בכל אופן, עדיף להיעזר בשירותים של חברת קידום מקצועית או מקדם אתרים מקצועי עם ניסיון רלוונטי בקידום למובייל. בנוסף, לכל עמוד באתר הבלעדי חייב להיות עמוד גם באתר של המובייל. במידה ואין עמוד מקביל, יהיה עלינו להפנות את הגולשים שלנו לעמוד שהכי קרוב לעמוד הזה כדי למנוע מצב שאנו פוגעים בחווית המשתמש.

 

בנוסף, עלינו ליצור מפת אתר לכל אתר בנפרד ולעדכן את המפה דרך SEARCH CONSOLE. דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא כל הנושא של מערכת היחסים בין שני האתרים כדי שגוגל אכן יבין שמדובר בשני אתרים נפרדים. מה שצריך לעשות בהיבט של קידום למובייל הוא ליצור קשר ישיר בין האתר הבלעדי לאתר במובייל דרך תגיות rel="canonical" ו rel=alternate".

במידה ואין לי אתר שמותאם למובייל- איך אני מתקדם מכאן?

1. השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם יש לכם בכלל תקציב לזה ואם כן כמה?

2. השאלה השניה שחייבת לקבל מענה קשורה לרמת המורכבות של האתר הקיים שלכם.

3. מה סוג האתר שלכם ומה המטרות שלו? האם מדובר באתר תדמית, בחנות מסחר או באתר תוכן?

 

כמה טיפים חשובים לקידום למובייל

1. בדקו כמה האתר אכן ידידותי למובייל

2. התאימו את מילות המפתח לאחר חקר מילות מפתח לחיפוש קולי

3. התאימו את תהליך החיפוש באתר לחיפושים מקומיים - גוגל לעסק שלי

4. השקיעו בעיצוב רפסונסיבי

5. עשו את כל הפעולות הנדרשות במטרה לשפר את מהירות האתר ולמנוע נטישות

 

במידה ואתם נמצאים בתהליך של הקמת אתר תדמיתי או אתר שהוא בלוג, כן כדאי להקים אתר רספונסיבי. אם זה אתר קצת יותר מורכב, אתם חייבים לבדוק איפה אתם יכולים לתת מענה מלא לגולשים דרך המובייל.

 

לסיכום, כל הנושא הזה של קידום למובייל תופס עוד ועוד תאוצה, לכן כדאי ליצור קשר עם מקדם או חברת קידום שילוו אתכם בתהליך שלב אחר שלב, עדיף כזה המתמחה ושוחה גם בקידום למובייל. דברים שאתם לא רוצים לעשות בכל מה שקשור לקידום למובייל הם לחסום קבצים כמו CSS או קבצי מדיה, שימוש בפלאש, שימוש לקוי בהפניות ושילוב של פופאפים

YeshBe - בניית אתרים בחינם

© כל הזכויות שמורות לחברת YeshBe - בניית אתרים בחינם באינטרנט